- Nieuws
- Motion & Drives
- Control & Network
- Process & Instrumentation
- Sensor & Vision
- Services & Solutions
- IT & OT
De directe weg naar digitale service
Om klanten wereldwijd snel en eenvoudig toegang te bieden tot service en verkoop, voorziet NORD DRIVESYSTEMS zijn producten van QR-codes. Dit papierloze alternatief bespaart tijd en middelen. Bovendien kan met deze digitale service direct contact worden gemaakt en deskundig advies worden verkregen van de juiste contactpersoon.
“Bijna alle NORD productievestigingen koppelen onze aandrijfcomponenten nu aan een QR-code”, zegt Jörg Niermann, Marketing Manager. “Alleen Brazilië is er nog niet helemaal klaar mee. Hiermee is alle belangrijke informatie direct en digitaal beschikbaar.” Via de QR-codes kunnen klanten van NORD wereldwijd in contact komen met hun directe contactpersonen in hun respectievelijke landenorganisaties. De adviseurs spreken hun moedertaal en alle data over de betreffende aandrijfoplossing worden direct op hun scherm getoond. Bij telefonisch contact moet nog wel het serienummer van de aandrijfcomponent worden doorgegeven.
“Door de QR-code met hun mobiele telefoon te scannen, komen klanten in het keuzemenu “Digital Services” en krijgen ze, naast direct contact met onze serviceafdeling, nog meer opties”, voegt Niermann toe. Met het serienummer van hun aandrijfcomponenten kunnen ze bijvoorbeeld naar de aandrijfspecifieke documentatie navigeren en toegang krijgen tot levenscyclus services en informatie over de nieuwste producten of firmware. “De papierloze en correcte identificatie en documentatie van de aandrijving bespaart middelen. Op verzoek van de klant of voor uw ATEX-producten blijven we de documenten natuurlijk ook opsturen.”
De digitale service biedt de klant bovendien een lijst met potentiële reserveonderdelen voor zijn individuele aandrijfoplossing. De klant kan niet alleen contact opnemen met de verantwoordelijke technische ondersteuning of verkoopafdeling, maar krijgt ook direct toegang tot het myNORD klantenportaal. Het serienummer van de aandrijfcomponent is altijd vooraf ingesteld en alle verdere acties zijn hieraan gekoppeld. De parameterdata worden opgeslagen via de NORDCON APP met NORDAC ACCESS BT.
Voor de toekomst heeft het bedrijf plannen om de digitale service verder uit te breiden en te informeren over updates, bijvoorbeeld van zijn frequentieomvormers.
Neem dan rechtstreeks contact op met NORD AANDRIJVINGEN.
Contact opnemen