NLFR

Platform over productie- en procesautomatisering
Schneider Electric voor het vierde jaar op rij benoemd tot Champion in Canalys EMEA Channel Leadership Matrix

Schneider Electric voor het vierde jaar op rij benoemd tot Champion in Canalys EMEA Channel Leadership Matrix

Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, is voor het vierde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot ‘Champion’ in de Canalys Channel Leadership Matrix. Canalys, de wereldwijd toonaangevende IT channel onderzoeksorganisatie, gaf Schneider Electric deze titel voor de voortdurende verbeteringen van de partnerprogramma’s, een groei van 20% van haar bestaande partnerbestand en het leiderschap in duurzaamheidspraktijken.  

 Volgens Canalys hebben ‘Champions’ in vergelijking met hun branchegenoten het hoogste niveau van channel management excellence laten zien gedurende het jaar en hebben ze de prestaties verbeterd ten opzichte van het vorige jaar. Leveranciers werden beoordeeld door zowel channel partners in de Canalys Candefero Vendor Benchmark als Canalys-analisten. Schneider Electric werd uitgeroepen tot ‘Champion’ tussen negen andere leveranciers, waaronder haar Alliance Partners, Dell Technologies, HPE en NetApp. 

In juni 2022 lanceerde Schneider Electric de eerste fase van haar nieuwe mySchneider IT Partner Program, dat IT channel partners ondersteunt met een vereenvoudigde programmastructuur en diverse specialisaties voor datacenters, IT-oplossingen, software en diensten. Het programma biedt partners een nieuwe reeks verkooptools, trainingen, hulpmiddelen en nieuwe voordelen die zijn afgestemd op elk van de specialisatiepaden. ​ 

Bovendien is APC, het toonaangevende merk van Schneider Electric voor oplossingen op het gebied van fysieke infrastructuur en noodstroomvoorzieningen, goed gepositioneerd om partners en klanten te helpen duurzaamheidsdoelstellingen te halen en te overtreffen. Het nieuwe programma biedt een duidelijke duurzaamheidsstrategie voor partners, met belangrijke richtlijnen voor het verminderen van energieverbruik, koolstofuitstoot en afval, naast een nieuwe reeks duurzaamheidsdiensten. 

Met de lancering van een nieuw partnerprogramma werd beter ingespeeld op de opkomende bedrijfsmodellen van partners, werd de nadruk gelegd op de groei van diensten en software van partners en kregen nieuwe partners betere toegang tot de beste ontwerptools. Dankzij deze gecombineerde inspanningen heeft Schneider Electric meer dan 20% nieuwe partners voor het programma kunnen aantrekken, ondanks de voortdurende consolidatie in het kanaal. 

“De Champion-status van Schneider Electric is een weerspiegeling van de inzet voor haar channel partners en voortdurende verbeteringen in de programma’s, tools en engagement-modellen van het bedrijf,” aldus Alastair Edwards, Chief Analyst bij Canalys. “Het kanaal waardeert de kwaliteit van Schneiders accountmanagement, maar ook de technische ondersteuning, omdat het actief streeft naar ondersteuning van partnerservice en softwaregroei voor partners.”  ​ 

Een andere belangrijke onderscheidende factor voor Schneider Electric is duurzaamheid. “Leveranciers willen allemaal vooraan staan om hun duurzaamheidsboodschap te promoten, maar Schneider Electric is goed gepositioneerd om partners te helpen de duurzaamheidsinspanningen van klanten te stimuleren”, vervolgt Edwards. “Dat omvat het opbouwen van een reeks duurzaamheidsdiensten waarmee partners naar eindklanten kunnen gaan, en het bieden van de stappen waarmee ze zelf duurzamer kunnen worden.” 

“We zijn verheugd dat we voor het vierde jaar op rij zijn uitgeroepen tot Vendor Champion, en ik wil onze dank uitspreken aan zowel de partners als de analisten die ons hebben gesteund”, aldus David Terry, Vice President, IT Channels, Schneider Electric, Europa. “Terwijl we naar 2023 kijken, zal duurzaamheid van vitaal belang zijn voor de bedrijfsmodellen van onze partners. Schneider Electric zet zich in om hen te ondersteunen met de tools, audits en beoordelingen, trainingen en oplossingen die hen in staat stellen een duurzaam partnerecosysteem op te bouwen en hun klanten te helpen net zero te bereiken.”

De Candefero Vendor Benchmark is een online tool, die de mening van channel partners over technologieleveranciers beoordeelt door hen te vragen de leveranciers die zij verkopen op twaalf gebieden van channel management een cijfer te geven. Deze gebieden zijn gegroepeerd in drie thema’s: programma’s en enablement, verkoopbetrokkenheid en partnerervaring. 

 De scores worden voortdurend verzameld bij channel partners via de Candefero-community van Canalys, waardoor een continu en realtime beeld ontstaat van het vermogen van een leverancier om de channel in Noord- en Zuid-Amerika, APAC en EMEA te ondersteunen. Candefero is een channel-only community die wordt beheerd door Canalys en heeft wereldwijd meer dan 18.000 leden. 

Bezoek de website voor meer informatie over het nieuwe mySchneider IT Solution Provider Partner Program. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.