NLFR

Platform over productie- en procesautomatisering
Technische profielen die hun visitekaartje afleveren
Een zeer ervaren lasser van Metis aan de slag.

Technische profielen die hun visitekaartje afleveren

Hoe schaarser technische talenten op de markt, hoe interessanter outsourcing wordt. Zeker met de aanpak die Metis hanteert. Het bedrijf ontstond immers toen zaakvoerder Nicolas De Braeve tegen dezelfde problematiek aanliep. Hij weet dus wat er belangrijk is: de juiste profielen, flexibele formules, korte communicatielijnen en een rechttoe-rechtaan mentaliteit. Want u wil vooral uit de nood geholpen zijn en uw productie draaiende houden.

Op korte tijd een ijzersterke reputatie uitbouwen. Dat is wat Metis gedaan heeft sinds zijn oprichting in 2019. “Vanuit zijn eigen familiebedrijf ondervond Nicolas aan de lijve hoe moeilijk het vandaag is om goede mensen te vinden. Hij wilde van deze nood een deugd maken. Door een sterk team met een brede waaier van technische talenten samen te stellen, wilde hij andere bedrijven vooruithelpen. Met een sterke focus op de industrie. De huidige economische situatie vraagt immers om een flexibelere arbeidsmarkt. Vandaag kun je een extra paar technische handen gebruiken, morgen misschien niet. Outsourcing is daarop het perfecte antwoord”, aldus Metis sales manager Martijn Koekuyt.

Metis is meer dan een bedrijf. Het is een hechte familie: Martijn Koekuyt: “Onze mensen zijn ons visitekaartje. Hoe beter zij hun werk doen, hoe meer wij kunnen groeien.”

Het verschil maken

Metis is niet de enige speler die actief is op dit terrein, maar de sterke groei van de eerste jaren bewijst wel dat het bedrijf het verschil kan maken. “In de eerste plaats met onze vakmensen, natuurlijk. We hebben elektriciens, mecaniciens, elektromecaniciens, pijpfitters lassers, bordenbouwers… noem maar op, in de rangen. Zij zijn ons visitekaartje. Hoe beter zij hun werk doen, hoe meer wij kunnen groeien. Wij investeren dan ook hard om ze van kwalitatief hoogstaand materiaal en onberispelijke werkkledij te voorzien. Maar we zorgen ook voor de nodige opleidingen, zodat ze veilig werk kunnen afleveren. Zo heeft iedereen bijvoorbeeld een VCA-attest. Een derde factor is goed naar ze luisteren, zodat er een match is met de opdrachtgever en met het takenpakket.” Momenteel heeft Metis dertig techniekers vast in dienst, die overal in West- en Oost-Vlaanderen aan de slag gaan. 

Meerwaarde ontstaan

Die match realiseren is waar het bij Metis allemaal om draait. “Zowel voor de technieker als voor de opdrachtgever moet het goed voelen. We vertrekken daarom vanuit een rechttoe-rechtaan mentaliteit en proberen zo kort mogelijk op de bal te spelen. We luisteren goed naar onze klanten om te weten welke skills en welke mentaliteit ze zoeken. Dan zoeken we er de juiste M, V of X bij, en de juiste formule, van bepaalde of onbepaalde duur. Er moet echt een meerwaarde ontstaan. Onze klanten moeten onze medewerkers graag zien komen. Omgekeerd moeten onze medewerkers graag bij onze klanten aan de slag gaan. De veiligheid moet bijvoorbeeld gegarandeerd zijn.”

Elke medewerker van Metis beschikt over een VCA-attest.

Verder bouwen

En de toekomst? “We zijn uiteraard nog op zoek naar nieuwe technische profielen. Als we ergens een schaarste in de markt voelen, zullen we zeker daarop inzetten. Maar het is niet de bedoeling dat we een mastodont worden. We willen de voeling met onze mensen niet verliezen. Dat zal altijd de basis blijven. Wel zetten we achter de schermen verder in op digitaliseren. Begin volgend jaar zullen we een nieuw automatisch platform introduceren waar de klant een duidelijk overzicht heeft van alle geleverde prestaties, maar waarin hij ook de attesten van onze medewerkers kan terugvinden. Eenvoudig en transparant”, besluit Koekuyt.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.