NLFR

Platform over productie- en procesautomatisering
Service op afstand

Service op afstand

Uitdagingen zoals de heersende pandemie, hoge personeelskosten en het tekort aan geschoolde arbeidskrachten zetten bedrijven steeds meer onder druk. Zo wordt het moeilijker om uitgebreide installaties efficiënt en in volgen het boekje te onderhouden. Mobiele toestellen, zoals de tablets en smartphones voor gevaarlijke zones van ECOM Instruments -een merk van Pepperl+Fuchs-, bieden een antwoord op deze uitdagingen. Zo kan de gebruiker overal digitale bouwtekeningen opvragen, checklists en stappenplannen oproepen of zich laten bijstaan door een virtuele expert.

Mobiele apparaten geven medewerkers meteen toegang tot de nodige informatie om sneller en beter te werken, maken een directe verbinding met de juiste expert, en geven een overzicht van alle open, lopende en afgesloten zaken.

Het gebruik van mobiele toestellen biedt technici die service op afstand uitvoeren grote voordelen bij complexe inspectieprocedures. Voor deze taken kunnen videogesprekken of augmented reality (AR) toepassingen ook in gevaarlijke gebieden geraadpleegd worden via smartphones of tablets. Technici kunnen ter plaatse contact opnemen met deskundigen of zelfs met de fabrikant van de installatie en hen om ondersteuning vragen in complexe situaties. Dit bespaart tijd en geld.

Om service op afstand naar een hoger niveau te tillen, werkte ECOM samen met een partner intensief aan de ontwikkeling van nieuwe oplossingen die gebruikt kunnen worden in combinatie met smartphones. Om een optimale handsfree bediening te creëren naast spraakbesturing of touchpad door de medewerker ter plaatse staan vooral smart glasses centraal in het ontwikkelproces. Zij geven ook een goed zicht op de situatie voor de externe specialisten. ECOM besteedt veel aandacht aan de afstemming van de slimme bril en zijn functionaliteiten op de dagelijkse realiteit van de industriële omgeving en de inzet in potentieel gevaarlijke omgevingen. ECOM is van plan de slimme bril dit najaar al op de markt te brengen.

Begeleiding op afstand door specialisten en de ondersteuning van digitale workflows voor mobiele werknemers bij het uitvoeren van complexe taken ‘in the field’. De integratie van mobiele toestellen en tools helpt om een stap dichter te komen bij het doel van digitale productie, onderhoud en reparatie.


 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.