NLFR

Platform over productie- en procesautomatisering
Talking the talk and walking the walk: VINCI Energies in België lanceert derde ‘Women in technology’-campagne en blijft inzetten op vrouwelijk personeel

Talking the talk and walking the walk: VINCI Energies in België lanceert derde ‘Women in technology’-campagne en blijft inzetten op vrouwelijk personeel

Specialist in digitale transformatie en energietransitie rekruteerde de afgelopen jaren al meer dan 170 vrouwen in België

Een actief diversiteits- en inclusiviteitsbeleid, met gelijke kansen op de werkvloer voor iedereen ongeacht gender, geaardheid, religie of afkomst: dat is waar VINCI Energies ook in 2023 voor gaat. Om die aangehouden inspanning, maar ook de extra aandacht voor vrouwen extra in de verf te zetten, lanceert de specialist in digitale transformatie en energietransitie een nieuwe editie van ‘Women in technology’, de derde al.

Meer dan 170: zoveel nieuwe vrouwelijke collega’s verwelkomde VINCI Energies in België de afgelopen jaren al, in traditioneel vooral mannelijke sectoren als industriële automatisering, energie-, transport- en communicatie-infrastructuur, gebouwtechnieken, brandbeveiliging en facilitaire diensten. Indrukwekkende cijfers, die bewijzen dat diversiteit en inclusie voor VINCI Energies geen loze woorden zijn, maar een dagelijkse, aangehouden inspanning.

Vrouwendag is natuurlijk een positief initiatief, maar met een dag per jaar kom je er niet: diversiteit en inclusiviteit zijn een werk van elke dag”, verklaart Marc Lemaire, managing director bij VINCI Energies België. “De essentie is dat alle mensen gelijke kansen krijgen en de waardering die ze verdienen, ongeacht gender, geaardheid, religie of afkomst. Bij VINCI Energies is dat de logica zelve, en daar zijn we trots op: iedereen moet zichzelf kunnen zijn, zonder angst om anders bekeken te worden. Daar zetten we ons elke dag opnieuw voor in – met resultaat!”

Diverse initiatieven voor vrouwelijke medewerkers 

Met de ‘Women in technology’-campagne, die dit jaar zijn derde editie kent, wil VINCI Energies in België ook in 2023 blijven inzetten op meer variatie, en specifiek meer vrouwen op de werkvloer. Dat doet de campagne door stereotypes te doorbreken, met verschillende initiatieven om de vrouwelijke werknemers van VINCI Energies in België onder de aandacht te brengen: bijvoorbeeld door elke maand een vrouwelijke collega in de kijker te zetten op het jobportaal en de sociale media-kanalen van de groep. 

Daarnaast heeft het bedrijf de formulering van haar vacatures herzien om ze zo inclusief mogelijk te maken, en werd er een initiatief genomen om aangepaste vrouwelijke werkkledij te voorzien voor het groeiende vrouwelijke personeelsbestand. Ter gelegenheid van vrouwendag wordt er binnen de groep VINCI op 8 maart ook een 24-uur durende webcast georganiseerd, met onder meer infosessies over gelijkaardige initiatieven bij VINCI wereldwijd, en panelgesprekken rond gendergelijkheid en inclusiviteit.

30% vrouwen tegen 2030

Internationale Vrouwendag is een belangrijk moment voor de groep VINCI en haar dochterbedrijven in de onmiskenbare evolutie naar een beter evenwicht tussen mannen en vrouwen binnen haar personeel. In het licht van de reeds behaalde resultaten heeft het Uitvoerend comité van VINCI beslist om tegen 2030 te streven naar 30% vrouwelijke managers en 30% vrouwen in de directiecomités.

Meermaals bekroond beleid

De afgelopen jaren mocht VINCI Energies in België al verschillende onderscheidingen en awards in ontvangst nemen voor haar actieve diversiteits- en inclusiviteitsbeleid. Zo ontving VINCI onder meer het X² Genderequivalent Approved Enterprise-kwaliteitscertificaat, het diversiteitslabel van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Bold Champion Award van Veuve Clicquot voor managing director Marc Lemaire, en felicitaties van sectorfederatie Agoria.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.