- Nieuws
- Motion & Drives
- Control & Network
- Process & Instrumentation
- Sensor & Vision
- Services & Solutions
- IT & OT
10 jaar geleden ging FAULHABER France SAS van start met de overname van MUVMO SA, in juni 2009. Door de integratie in de FAULHABER Group kon de aandrijvingsspecialist de internationale oriëntering van het merk FAULHABER en zijn positie in Frankrijk versterken.
Met de overname van MUVMO SA is het FAULHABER gelukt om zijn verkoop- en marketingactiviteiten op te schalen in één van de belangrijkste markten van Europa. Het merk heeft zich in 10 jaar tijd ontwikkeld tot de belangrijkste verkoop- en serviceorganisatie voor miniatuuraandrijvingen in Frankrijk. “We zagen het potentieel voor FAULHABER en hebben de kans gegrepen om met een eigen verkooporganisatie actief te worden op de Franse markt. Het doel was – en is – sterke groei op de belangrijke Franse markt,” vertelt Gert Frech-Walter, CEO van FAULHABER. “En vanaf het allereerste begin hebben we onszelf ambitieuze doelen gesteld.” Hiervoor werd na de overname een stabiele en effectieve organisatie opgebouwd onder leiding van Robert Dattola, Managing Director van FAULHABER France SAS. Als onderdeel van de FAULHABER Group kon FAULHABER France profiteren van de moderne infrastructuur van de groep en ondersteuning van alle productie en R&D locaties.
Sinds de start van FAULHABER France SAS op 26 juni 2009 heeft de aandrijvingsspecialist uit het Zuid- Duitse Schönaich zijn omzet op de Franse markt verdrievoudigd. Op basis van de reputatie van het merk FAULHABER kon het bedrijf rendabel groeien, door zich met een sterke klantgerichtheid en uitstekende service te concentreren op de belangrijkste afzetmarkten. Klanten zijn aktief in verschillende branches, waaronder lucht- en ruimtevaart, medische technologie, robotica en industriële automatisering.
Robert Dattola, Managing Director van FAULHABER France: “Het is ons doel om onze klanten te blijven ondersteunen met hoogwaardige en nauwkeurige DC-micro- en micro-aandrijfsystemen voor hun toepassingen, en om zo succesvol te blijven groeien.”