Goed onderhoud is geld waard - Industrial Automation

NLFR

Platform over productie- en procesautomatisering
Goed onderhoud is geld waard

Goed onderhoud is geld waard

Onderhoud in een productieomgeving is cruciaal. Elke schakel is immers belangrijk om een feilloze en vlotte productie te kunnen garanderen. Ook Rittal, marktleider op het vlak van industriële behuizingen, deelt deze mening. Als betrouwbare partner voor elk onderhoud, bouwen zij hun serviceafdeling verder uit.

Service gaat veel verder dan de wettelijke aansprakelijkheid en de vrijwillige fabrieksgarantie. De juiste service waarborgt de betrouwbaarheid van industriële en IT-installaties en beschermt de gemaakte investeringen. Vermijden van downtime in de productie en te hoge energiekosten kan dankzij een correct en periodiek onderhoud, uitgevoerd door de geschoolde Rittal servicetechniekers. Zo waarborgt Rittal permanent de productiviteit van uw installaties.

rittal_technici_1-kopieren

Vermijden van downtime in de productie en te hoge energiekosten kan dankzij een correct en periodiek onderhoud, uitgevoerd door de geschoolde Rittal servicetechniekers

 

Preventief onderhoud

De impact van onderhoud wordt soms onderschat. Wanneer dit verwaarloosd wordt, brengt het vaak onverwachte en hoge kosten met zich mee: onderdelen verslijten onopgemerkt of veroorzaken een plotse stilstand van de keten. Zo gaat niet alleen kostbare tijd verloren, ook productiemedewerkers ervaren bij downtime een onrust of stress, die best vermeden kan worden. De voorbije jaren zette Rittal stevig in op automatisering en Industrie 4.0. Zo kunnen bijvoorbeeld de Blue e+ koelunits, die tot 75% energie besparen, via een IoT-module geconnecteerd worden. De integratie van zo’n IoT-interface in de koelaggregaten laat toe de data te analyseren om proactief fouten op te sporen. De klant kan de werking van de toestellen monitoren en zo eventuele problemen voorkomen met preventief onderhoud. Dit stelt bedrijven in staat om hun productie met minder kosten te laten draaien.

Service Manager

In september 2019 startte Stefan De Poorter als servicemanager bij Rittal. De 49-jarige Oost-Vlaming is het nieuwe nationale aanspreekpunt voor alle onderhoudszaken binnen de sectoren industrie, IT en Automation Systems. Hij werkt samen met de accountmanagers en brancheverantwoordelijken die onder andere gespecialiseerd zijn in Food & Beverage, Rail & Road, IT en data. De Poorter heeft er al een kwarteeuw ervaring in het servicegebeuren opzitten. “Het vraagt een voltijdse inzet om zo’n afdeling verder uit te bouwen”, leert het verleden De Poorter. Binnen Rittal Belgium stuurt hij het lokale onderhoudsteam aan, bestaande uit twee technici die het elektronische luik, ventilatoren en het monitoren van behuizingen verzorgen en een administratieve kracht.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?