In 2024 staat de Indumation.be in Kortrijk Xpo weer op het programma. Maar in het alternerende jaar zonder deze automatiseringsbeurs organiseert Industrialfairs (Invent Media) telkens een vip-netwerkevent omtrent industrieel innoveren; automatiseren en digitaliseren: Indumation Network Event (INE). Ook de vijfde editie van dit event, op 2 maart in de Brabanthallen in Leuven, richt zich op C-levels, management en afdelingshoofden uit alle takken van de Belgische industrie. Zij worden ook nu door de aanwezige technologiepartners uitgenodigd met een persoonlijke registratiecode.
De eerste editie van INE tikte af op zo’n 750 gasten, en in 2016 en 2018 telden de organisatoren respectievelijk 1.089 en 1.256 bezoekers. In 2020 trotseerden toch weer meer dan 1.000 geïnteresseerden hun corona-angst om de toekomst van automatiseren te proeven. Het format werkt duidelijk.
“Door het uitstellen van de automatiseringsbeurs Indumation.be – toch wel de grote broer van INE – naar 2022, moesten we ook met onze vaste waarde in het alternerende jaar schuiven. We kozen 2 maart 2023 voor de vijfde editie van ons high-end netwerkevent, waar het management van de uitnodigende technologiepartners het aanspreekpunt vormt voor het management uit de industrie”, vertelt Mario Dejaegher van organisator Invent Media. “We veranderen niets aan het concept. Zo wordt de bezoeker uitgenodigd door de aanwezige technologiepartners en krijgt hij een persoonlijke registratiecode. Daardoor blijft het aantal bezoekers gelimiteerd. Voor de exposanten een ideale gelegenheid om contacten te leggen met het kruim van de beslissers en voorschrijvers voor innovatie-, automatiserings- en digitaliseringsprojecten. Hier vinden gesprekken plaats waarvoor men op een gewone vakbeurs niet altijd ruimte en tijd maakt.”
Die aanwezige decision makers zijn C-levels, eigenaars, directieleden, middenkaders en afdelingshoofden uit alle industriële takken van de industrie en infrastructuur. We denken aan de machinebouw, de maakindustrie, de agrarische sector, de voedingsindustrie…, maar ook aan het verkeer, de transportsector, de maritieme wereld….
“Nieuwe prospecten zijn vooral op zoek naar waardevolle inzichten en oriënterende gesprekken met betrekking tot hun toekomstige innovatie- en automatiseringsprojecten, terwijl bestaande klanten eerder de banden met de partners willen aanhalen en hun samenwerking willen evalueren. Elke uitgenodigde vip is een beslissingsnemer of minstens voorschrijver, en hij of zij kan één collega of partner meebrengen”, vult Dejaegher aan. “Net als op Indumation.be zijn de technologieën, producten en oplossingen ook bij INE onderverdeeld in zeven routes: Motion Control, Drives, Gears, Robotics (Indumotion), Control & Network Solutions, Process & Instrumentation, Sensor & Visioning, System Integration, Services & Solutions, Industrial Software & Security en, tot slot, Indumation of Things. In die laatste categorie ligt de klemtoon onder meer op IIoT, big data, AI, smart factories, cybersecurity, digital manufacturing, self-learning, 5G, edge, cloud…, één voor één thema’s die een steeds belangrijkere rol spelen in onze industrie.”
De organisatoren mikken niet op de grote massa, maar wel op een selecte groep van geïnviteerde bezoekers, die ze één voor één een vipbehandeling kunnen geven. “Voor de exposant is het een ideale gelegenheid om klanten, relaties en prospecten face-to-face te ontvangen op en rond hun lounge of in een van de eet- en zitruimtes. Alle faciliteiten, zoals catering, parking, vestiaire, onthaal en animatie, zijn gratis,” sluit Mario Dejaegher af. Op 2 maart – van 14 uur tot 21 uur – zijn ‘innoveren’, ‘automatiseren’ en ‘digitaliseren’ de codewoorden in de Brabanthallen van Leuven.