Snel contact met de juiste contactpersoon aan de servicekant
Voortaan voorziet NORD DRIVESYSTEMS zijn producten van QR-codes. Dit biedt klanten talrijke voordelen, zoals directe toegang tot de klantenservice van de betreffende organisatie.
Bij service gaat het erom dat klanten de juiste contactpersonen van hun landorganisatie kunnen bereiken. De contactpersonen spreken de moedertaal van de klant. Bij contact via het systeem wordt de door de klant gebruikte aandrijfoplossing direct weergegeven op het beeldscherm van de contactpersoon, zodat deze de juiste ondersteuning kan bieden. Bij telefonisch contact moet de klant altijd eerst het serienummer van zijn aandrijfcomponent doorgeven.
Om klanten op deze wijze makkelijk toegang tot de serviceafdeling te kunnen bieden, voorziet NORD DRIVESYSTEMS nu haar producten van QR-codes. “Door het scannen van deze code met uw mobiele telefoon komt de klant in het ‘Digital services’ keuzemenu”, legt hoofd Marketing Jörg Niermann uit. Naast directe toegang tot de serviceafdeling hebben klanten nog meer opties.
Aan de hand van het serienummer van hun aandrijfcomponent kunnen zij naar de bijbehorende documentatie en naar een lijst met mogelijke reserveonderdelen navigeren. Klanten kunnen ook contact opnemen met hun verantwoordelijke verkoopafdeling of direct doorgaan naar het myNORD klantenportaal. Het serienummer van de aandrijfcomponent blijft continu ingesteld en alle verdere informatie is hieraan gekoppeld.
NORD DRIVESYSTEMS start met het QR-code systeem vanaf het begin van de LogiMAT eind april. Vanaf dat moment worden aandrijfcomponenten met QR-codes geleverd en bieden daarmee de bovengenoemde voordelen. “Tegelijkertijd werken we ook aan andere diensten. Zo zijn we van plan om onze klanten via ´Digital services´ te informeren over digitale updates voor hun frequentieomvormers”, aldus Niermann.
Neem dan rechtstreeks contact op met NORD AANDRIJVINGEN.