Recent bundelden Duvivier Dexis en Eltec Dexis, toonaangevende bedrijven in het onderhoud, herstellen en optimaliseren van rotating equipment, hun krachten onder de paraplu van REPM Dexis. REPM staat voor Rotating Equipment Performance Management. Om nóg beter hun mission statement te kunnen volbrengen: het realiseren van optimale machineprestaties met een minimum aan zorgen voor de gebruiker.
Marc Cools, director REPM Dexis: “Uiteraard waken we voortdurend over de identiteit en het familiale karakter van beide bedrijven. We zijn namelijk actief in de vrij traditionele sector van repairbusiness, zowel verkoop als herstellingen. Maar wij gaan daarin een flinke stap verder, en werken zoveel mogelijk projectmatig. Want wat ook de onderhoudsstrategie, uitdaging en/of historiek is, er zijn bijna altijd andere producten, oplossingen en/of technologieën beschikbaar. Kortom, in om het even welke richting kunnen we wel iets optimaliseren. En daar ligt volgens ons de toekomst van de Belgische industrie.”
Het team van REPM Dexis blinkt niet alleen uit in karakter, het zijn bovendien scherpzinnige denkers én krachtdadige uitvoerders die op problemen anticiperen voordat ze ontstaan. Met een heel welbepaald doel voor ogen: operationele continuïteit bij elke klant. Rekening houdend dat er niet alleen machines zijn, maar ook mensen die ermee werken. En dat met veel goesting doen.
“We kunnen zowel preventief als curatief aan de slag bij onze klanten”, aldus Marc Cools. “Wij geloven hard in de DIPF-curve. Vanaf een bepaald moment moet je gewoon ingrijpen, want de machine, het proces of de volledige fabriek ligt stil. Dan treden we uiteraard curatief op. Wij doen het, in samenspraak met de klant, graag anders. Want die continuïteit is zowel voor ons als voor onze klant van primordiaal belang. En dan moet je eigenlijk aan de slag als alles nog werkt. Dat is niet zelden contra-intuïtief, maar wel de juiste manier om op lange termijn de beste resultaten te halen. Maar eigenlijk kunnen we altijd helpen, waar je ook zit op die curve, dát is onze primaire boodschap.”
Marc Cools: “We zijn een groeibedrijf, en doen het heel goed in de markt. Maar als je specialisten wil aantrekken die een bepaalde passie hebben voor een specifieke technologie, dan moet je een kader creëren. En alhoewel je dat kan over alle disciplines van de maintenance-wereld, maakten wij enkele keuzes.
“En we merken dat dit heel goed werkt. Want we stralen dit ook uit en communiceren dit heel duidelijk op onze website, bijvoorbeeld. En daarop komen dus heel specifieke profielen af, die zich hier meteen thuis voelen in een van die vier ‘omgevingen’”, vervolledigt CI manager Liesbeth Lemmens.