De technologie sector is booming. Het lijkt er op dat we alle wereldproblemen in de toekomst zullen moeten oplossen met technologie.
Dag na dag worden start-ups gecreëerd door ingenieurs met een geniaal idee of product. Maar uit onderzoek blijkt dat 7 op de 10 bedrijven falen. Als je iets dieper gaat kijken, dan blijkt dat meer dan 70% gerelateerd is aan het gebrek aan commerciële skills of aan een commerciële visie.
Vanuit dat oogpunt zijn Mathijs Degryse en Han Desimpelaere gestart met Bootz, een bedrijf dat werkt rond sales en technologie.
Het grote probleem is dat sales binnen een technische sector best complex is en hiervoor dus moeilijk mensen voor te vinden. Typisch zijn sales eerder commercieel dan technisch en engineers eerder technisch dan commercieel. Daarom willen we met Bootz tech start-ups en scaleups ondersteunen in het bouwen van een salesmachine door het rekruteren, trainen en outsourcen van start-up techsales profielen, want een mix van beide leer je niet via studies.
Bootz staat voor “met je ‘Bootz’ door de modder” en dat is exact wat je als start-up, scale-up of jonge sales persoon doormaakt.
Je moet door het slijk met je Bootz om je verhaal opnieuw en opnieuw te vertellen, je loopt tegen de muur, je valt en staat weer recht.
Dit alles naast alle andere lopende taken en werkzaamheden. We willen graag delen wat en hoe we dit hebben ervaren om bedrijven te helpen.
Maar door de modder gaan is onvermijdelijk!
Meer weten: www.bootz.tech